Škoda začela proizvajati novo karavansko različico
V tovarni v Mladi Boleslav je včeraj uradno stekla serijska proizvodnja modela Octavia Combi. Le nekaj tednov po svetovni premieri na ženevskem avtomobilskem salonu bodo tako s tekočega traku v matični tovarni zapeljali prvi serijski primerki Škodinega novega modela. Tretja generacija priljubljene prodajne uspešnice navdušuje z izjemno prostornostjo, vrhunsko varnostjo, dinamično-elegantnim dizajnom, varčnimi motorji ter številnimi domiselnimi rešitvami po vzoru slogana ‘simply clever’. V
maju bo nova Škoda Octavia Combi zapeljala na prve evropske trge.
“Škoda Octavia Combi je bila leta 2012 najbolje prodajani karavanski model v Evropi,” je povedal predsednik uprave družbe Škoda, prof. dr. h.c. Winfried Vahland. “Nova generacija prinaša vse, kar je potrebno, da se bo ta uspeh nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Nova Octavia Combi ponuja še več avtomobila, še več prostora in še več domiselnih rešitev – skratka: še več Škodinih odlik”, je dodal Vahland. Za proizvodnjo nove Octavie Combi so proizvodne kapacitete v tovarni Mladá Boleslav močno
povečali in posodobili. Za proizvodnjo modelov Octavia/Octavia Combi in Rapid je češka tovarna kapaciteto proizvodne linije postopoma povečala z 800 na 1.200 vozil dnevno.
“To je v nekaj mesecih že tretji velik zagon proizvodnje,” je povedal Michael Oeljeklaus, Škodin direktor za področje proizvodnje in logistike. “Pohvale gredo vsem zaposlenim v proizvodnji, planiranju, orodjarni in logistiki, ki so se s tem izzivom soočili zelo profesiomnalno.”
V okviru priprav za proizvodnjo novih modelov sta v tovarni Mladá Boleslav med drugim začela obratovati nov obrat za izdelavo karoserij in popolnoma avtomatska lakirnica za notranje dele. Konec februarja je začela obratovati nova, najsodobnejša linija za stiskanje pločevine. Samo v to je družba investirala okrog 66 milijonov evrov. V teh dneh Škoda odpira tudi novo, sodobno logistično skladišče, ki bo zagotavljalo hitrejšo, prilagodljivejšo in učinkovitejšo oskrbo z deli za proizvodnjo vozil
in agregatov. “Ogromno vlagamo v našo proizvodnjo. Kako pomembna je pri tem naša domača baza, pove podatek, da sta dva od treh avtomobilov za svetovne trge izdelana v Evropi,” je povedal Vahland.
Z novo Octavio Combi češka znamka intenzivno nadaljuje največjo modelsko ofenzivo v svoji zgodovini. Samo v letošnjem letu bodo na trg pripeljali osem novih oziroma prenovljenih modelov. Do leta 2015 bo Škoda svojo modelsko paleto obnovila in jo razširila na še več segmentov. V okviru Strategije rasti 2018 želi družba do leta 2018 število prodanih vozil globalno povečati na najmanj 1,5 milijona letno. Pri doseganju tega cilja bo nova Octavia kot daleč najbolje prodajani Škodin model imela
osrednjo vlogo. “Octavia je srce znamke,” je dejal Vahland. “Combi je sinonim za vse dobre Škodine lastnosti in je v veliki meri odgovoren za uspeh te modelske serije,” je poudaril Škodin vodilni mož. Od okrog 3,8 milijona primerkov Škode Octavie, kolikor jih je bilo prodanih do danes, jih gre okrog 1,3 milijona na račun izvedbe Combi.
Nova Škoda Octavia Combi je 90 mm daljša in 45 mm širša od svoje predhodnice. Medosna razdalja je večja za skoraj 11 cm. Rezultat: novi najboljši podatki v kategoriji prostor in prostornost. Noben drug avto tega segmenta se ne more pohvaliti s tolikšnim kolenskim prostorom in tako prostornim prtljažnikom. Seveda pa ne gre pozabiti številnih ‘simply clever’ detajlov: poleg opreme, ki jo poznamo že iz nove Octavie limuzine, kot so obojestranska podloga za prtljažnik, široka ponudba mrež,
številni kaveljčki za vrečke ali torbe, koš za smeti, veliko odlagalnih mest za pijačo, nosilec za mobilne naprave, strgalo za led pod loputo za gorivo ali držalo za varnostni brezrokavnik pod voznikovim sedežem, se novi Combi ponaša še z nekaterimi novimi domiselnimi rešitvami: omenimo na primer obešalnik za oblačila ali vzvod za podiranje zadnje klopi iz prtljažnika. Pod prilagodljivo nastavljivim in spustnim dvojnim prtljažnim dnom lahko shranimo prtljažni rolo in strešni prtljažnik, kadar
ju ne potrebujemo.
Dizajn Octavie Combi zaznamujejo prečiščenost, natančnost in dovršena proporcionalna razmerja. Škodina nova oblikovna govorica odlično pristaja tudi novi Octavii Combi. “Ta avto je kot ulit, Combi je sinonim za prostornost v najlepši možni obliki,” je povedal dr. Frank Welsch, Škodin direktor tehničnega razvoja. Nova Octavia Combi je po želji opremljena z najsodobnejšimi varnostnimi, komfortnimi in multimedijskimi sistemi, ki jih praviloma poznamo predvsem iz vozil višjih avtomobilskih
razredov. Kljub temu je nova generacija za do 102 kg lažja od prejšnjega modela. Tolikšno zmanjšanje mase ter nova generacija najsodobnejših motorjev TSI in TDI omogočata odlične rezultate tudi pri porabi in izpustih. Poraba se je v primerjavi s prejšnjim modelom v povprečju zmanjšala za 17 odstotkov. Varčna različica GreenLine se lahko pohvali s porabo samo 3,3 litra dizelskega goriva na 100 km, kar ustreza emisiji CO2 samo 87 g/km.