Novi modeli in rekordna rast
V nemirnem gospodarskem okolju in v času upadanja prodaje novih avtomobilov po Evropi je Kia leta 2022 postavila nove rekorde tako pri prvič registriranih vozilih kot pri tržnem deležu. Kiin napredek poganja predvsem prihod novih elektrificiranih modelov, kar je del njene strategije, da postane vodilna globalna blagovna znamka na področju trajnostne mobilnosti.
Novi prodajni rekordi: tržni delež je novembra dosegel 5,0 %
V prvih 11 mesecih leta 2022 je Kia prodala 509.193 vozil, kar je 8,2 % več kot v enakem obdobju leta 2021, ter s tem presegla celoten trg osebnih avtomobilov, ki je v istem obdobju na trgih EU, EFTA in Združenega kraljestva upadel za 5,8 %. Ta impresiven rezultat pomeni, da je Kia dosegla 5,0-odstotni tržni delež, kar je pomemben korak naprej od zelo uspešnega leta 2021, ko je imela 4,3-odstotni tržni delež. To je občutno izboljšanje v primerjavi z letom 2020, ko je tržni delež Kie v Evropi
znašal 3,5 odstotka.
Pregled leta 2022:
Nadgrajena proizvodnja v Evropi
V letu 2022 je Kia nadgradila svoje proizvodne in dobavne dejavnosti, da bi postala bolj odporna na prelomne globalne dogodke in izpolnila svoje okoljske zaveze. Tako je na primer prenovila svoje proizvodne linije v Žilini (Slovaška), kjer so med drugim vpeljali učinkovitejše in bolj trajnostne proizvodne tehnike. Najpomembnejša sprememba je bila uvedba dodatnih 40 robotov najnovejše generacije, namenjenih lakiranju in montaži. Tovarna za svoje delovanje uporablja 100 % obnovljivo energijo,
medtem ko se toplota in voda iz lakirnice reciklirata in ponovno uporabita v obratu.
Osredotočenost na obnovljivo energijo in drugo življenje baterij
Kia Charge voznikom električnih vozil že omogoča dostop do enega največjih javnih polnilnih omrežij na svetu s kar 448.829 polnilnimi mesti v 28 evropskih državah. Uporabniki imajo dostop do polnilnih mest vseh glavnih operaterjev prek enotne platforme za preprosto in enostavno uporabo. Z namenom okrepitve trajnosti tega omrežja je Kia februarja lani vzpostavila novo partnerstvo s podjetjem Digital Charging Solutions (DCS), ki strankam Kia Charge omogoča vožnjo brez emisij, pri tem pa se
energija, ki jo porabijo med vsakim postopkom polnjenja, vrača v električno omrežje kot „zelena“ iz evropskih elektrarn z obnovljivo energijo.
Tehnološka partnerstva pomagajo pospešiti trajnostna prizadevanja blagovne znamke
Ta osredotočenost na vpliv rešitev elektrificirane mobilnosti na okolje med celotno življenjsko dobo je pripeljala do tega, da je Kia septembra potrdila načrte za ponovno uporabo baterij električnih vozil v sistemih za shranjevanje energije ꟷ v “drugem življenju baterij”. To je rezultat novega partnerstva s podjetjem Encore, novoustanovljenim podjetjem giganta Deutsche Bahn, ki uporablja odslužene baterije iz električnih vozil za gradnjo in distribucijo sistemov za shranjevanje energije v
drugem življenju baterij. Podjetji sta v EUREF-Campusu v Berlinu predstavili prototip skladišča baterij, ki je v celoti izdelan iz ponovno uporabljenih baterijskih modulov Kia Soul EV.
Novi elektrificirani modeli: Niro EV, Sportage PHEV, nadgrajeni XCeed ter zastavonoša EV6 GT
Elektrifikacija Kiine ponudbe še naprej spodbuja prodajni zagon znamke v Evropi. Eden Kiinih najpomembnejših modelov v letu 2022 je bil povsem novi Niro, ki predstavlja širino Kiinega najnovejšega portfelja naprednih elektrificiranih pogonskih sklopov: hibridnega električnega, priključnega hibridnega in popolnoma električnega. Novi model združuje inovativno tehnologijo in izjemno priročnost ter predstavlja enostavno izbiro za tiste, ki želijo narediti prvi korak k bolj trajnostni
mobilnosti.
Novost v letu 2022 je bil tudi priključni hibrid Sportage (PHEV), brezkompromisni električni SUV, ki združuje električno mobilnost in nizko porabo goriva z znano praktičnostjo in udobjem najbolj prodajanega modela Kia. Novi priključni model, ki dopolnjuje ponudbo Sportaga pete generacije, predstavljenega leta 2021, ponuja do 78 km mestne vožnje zgolj na elektriko. Letos bo Stingerja kot Kiinega paradnega konja nasledil povsem električni EV6 GT. Novi model, ki temelji na Kiini električni
globalni modularni platformi (E-GMP), je najzmogljivejši serijski Kiin model doslej, saj njegov električni pogonski sklop z dvema motorjema proizvede 430 kW (585 KM), njegov navor pa znaša kar 740 Nm. EV6 GT prevzema tudi Stingerjevo krono za najhitrejšo Kio, saj od 0 do 100 km/h pospeši v samo 3,5 sekunde. EV6 GT je tudi zelo praktična rešitev za vsakodnevno mobilnost – ima doseg 424 km (WLTP, kombinirano) in se lahko zahvaljujoč 800-voltni tehnologiji polnjenja od 10 % do 80 % napolni v
samo 18 minutah.
Novi kompaktni križanec Kia XCeed je prišel leta 2022 s spremenjeno zunanjostjo, izboljšano notranjostjo in prvič z opremo GT-line. Prejšnji XCeed je bil najbolje prodajani član širše družine modelov Ceed s 40 % prodaje in prodanimi več kot 120.000 primerki. Nadgrajeni model je na voljo z veliko izbiro visoko učinkovitih elektrificiranih pogonskih sklopov, vključno z blagim hibridom in priključnim hibridom; slednji omogoča doseg do 60 km le z elektriko. Leta 2023 bo Kia še naprej širila
svojo elektrificirano ponudbo v skladu s svojim načrtom predstavitve 14 električnih modelov do leta 2027, vključno z novimi malimi in srednje velikimi električnimi vozili od leta 2025. Podjetje načrtuje, da bo od leta 2030 prodajalo 4 milijone vozil letno, od tega bo 1,2 milijona električnih.
Mednarodne nagrade in priznanja za Kiine najnovejše elektrificirane modele
Kiin revolucionarni električni križanec EV6 je leta 2022 osvojil vrsto odmevnih mednarodnih nagrad. Leto se je začelo z zmago v kategoriji »Avto leta 2022« magazina What Car?. Sledila je zmaga Trophée de L’argus in oblikovalsko priznanje red dot ‘najbolje od najboljšega’ za pionirski in v prihodnost usmerjeni dizajn. Zagotovil si je tudi priznanji avto leta na Irskem in v Romuniji ter postal nemški avto leta in sicer v premijski kategoriji. Pravi vrhunec je bil februarja – tega meseca je
EV6 zasedel prvo mesto na prestižnih nagradah za evropski avto leta 2022 (COTY), ko je navdušil 59-člansko žirijo avtomobilističnih novinarjev iz 22 evropskih držav. To je dosežek, ki ga bo Kia morda ponovila leta 2023, saj ima zopet finalista (prvič v zaporednih letih), tokrat z novim Nirom. Zmagovalec bo znan 13. januarja na avtomobilskem salonu v Bruslju.
EV6 ni bil edini model, ki so ga letos izpostavili različni evropski avtomobilistični žiranti. Popolnoma novi Kia Sportage si je zagotovil zmago v kategoriji družinskih vozil v izboru za ženski svetovni avto leta in – v nepozabnem decembrskem tednu – prejel tako nagrado “ABC avto leta 2023” v Španiji kot “avto leta v Grčiji.” Medtem je povsem novi Kia Niro EV prejel prestižno nemško nagrado Zlati volan, ki velja za najpomembnejše avtomobilsko priznanje v Nemčiji. Konec lanskega leta je
Kiino vitrino obogatila tudi nagrada TopGear.com za proizvajalca leta. To je že drugo leto zapored, da je Kia domov odnesla to zmago, saj je EV6 leta 2021 postal križanec leta.