Nova Škoda Fabia prejela pet zvezdic
Najvišja ocena za novo, četrto generacijo modela Škoda Fabia na referenčnem testu naletne varnosti v okviru neodvisnega evropskega programa za ocenjevanje novih vozil (Euro NCAP)
Vstopni model češkega proizvajalca avtomobilov je prejel pet zvezdic. S skupno 78 odstotki možnih točk se Fabia trenutno uvršča med najvarnejša vozila svojega razreda. Model je prvič izdelan na prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. S tem rezultatom nadaljuje serijo najboljših ocen za vozila znamke Škoda tudi po strožjih merilih za ocenjevanje, ki veljajo od leta 2020. Od leta 2008 je vsak nov model češkega proizvajalca avtomobilov prejel najvišjo oceno.
Direktor tehničnega razvoja pri družbi Škoda Auto Johannes Neft je povedal:“Ocena pet zvezdic za novo Škodo Fabio na testu Euro NCAP je potrditev našega velikega truda, ki ga namenjamo varnosti naših strank in vseh drugih udeležencev v prometu. Ponosni smo, da je od leta 2008 vsako novo vozilo znamke Škoda ob svojem prihodu na trg prejelo najvišjo oceno, Fabia pa je zdaj že drugi model, ki mu je to uspelo po zaostritvi testnih pogojev. S prehodom na platformo MQB-A0 smo v Fabii lahko
prvič realizirali številne varnostne funkcije in asistenčne sisteme iz višjih avtomobilskih kategorij ter tako še povečali varnost tega priljubljenega modela.”
Nova Škoda Fabia je na obsežnih preizkusnih trčenjih in varnostnih testih evropskega programa za ocenjevanje novih vozil (Euro NCAP) dosegla izvrstne rezultate. Četrta generacija uspešnega modela je v okviru testnega programa, katerega merila za ocenjevanje so od leta 2020 še strožja, zbrala 78 odstotkov od največjega možnega števila točk. S tem nova Fabia spada med najvarnejša vozila svojega razreda. Za zaščito odraslih je avtomobil prejel 85 odstotkov možnih točk, za varnost otrok pa 81 odstotkov od največjega možnega števila točk. Na teh dveh področjih je bil torej še posebej uspešen. Škoda Auto z najvišjo oceno za novo Fabio nadaljuje serijo izvrstnih rezultatov: od leta 2008 je vsak od 14 modelov češkega proizvajalca, ki so jih testirali od takrat, prejel najvišjo oceno pet zvezdic.
V novi Škodi Fabii je na voljo do devet varnostnih blazin, prvič pa so za to modelsko serijo opcijsko na voljo tudi kolenska varnostna blazina za voznika in zadnji stranski varnostni blazini. Vpenjalni nastavki ISOFIX in Top‑Tether za varno pritrditev otroških sedežev so serijsko nameščeni na zunanjih zadnjih sedežih, za sovoznikov sedež pa so na voljo kot dodatna oprema. Poleg karoserije, ki je zaradi skoraj 80 odstotkov jeklenih komponent visoke trdnosti izjemno vzvojno toga, omogoča platforma MQB-A0 v Fabii prvič tudi vgradnjo sedmih sodobnih asistenčnih sistemov. Med njimi je tudi sistem Travel Assist, ki vključuje avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), integrirano asistenco za ohranjanje smeri in prepoznavanje prometnih znakov ter zagotavlja avtomatsko podporo pri vzdolžnem in prečnem vodenju. Poleg tega sta na voljo asistenca za menjavo voznega pasu (Side Assist) in sistem Front Assist s prediktivno zaščito pešcev in kolesarjev. Za parkiranje so na voljo opcijski parkirni sistem s krmilno avtomatiko, zavorna asistenca za manevriranje (Manoeuvre Assist) in kamera za vzvratno vožnjo.
Evropski program ocenjevanja novih vozil (Euro NCAP) so leta 1997 ustanovili predstavniki prometnih ministrstev, avtomobilskih klubov, zavarovalnic in raziskovalnih inštitutov iz osmih evropskih držav. Konzorcij ima sedež v belgijskem mestu Leuven in opravlja preizkusna trčenja z aktualnimi modeli vozil ter ocenjuje njihovo aktivno in pasivno varnost. V preteklih letih so zahteve preizkusov nenehno postajale čedalje strožje in zdaj obsegajo različne scenarije trkov. Medtem ko so se sprva ocenjevali le rezultati preizkusnih trčenj, danes k skupni oceni pomembno prispeva ocenjevanje aktivnih varnostnih sistemov in asistenčnih sistemov.