KIA z novima električnima modeloma
Kia Europe je na salonu IAA Mobility premierno predstavila kar dve zelo napredni električni vozili, s čimer še naprej krepi svoj položaj vodilne in najbolj napredne znamke pri trajnostni brezemisijski mobilnosti.
Evropska premiera priključno hibridne različice novega Sportaga
Glavno vlogo – z globalno premiero – je imel popolnoma novi priključni hibrid (PHEV) Sportage, ki na novo definira SUV kot zelo varčno, dinamično in praktično vozilo za vsak dan, obenem pa tudi kot vozilo, zmožno vožnje po brezpotjih. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kiino prvo namensko baterijsko električno vozilo (BEV), ki ob evropski premieri predstavlja Kiino novo oblikovalsko filozofijo in predanost trajnostni mobilnosti.
Evropski Sportage prvič tudi kot priključni hibrid
Novi evropski PHEV Sportage, razvit na napredni novi platformi, ki vključuje prelomne inovacije in tehnologije elektrifikacije pogonskih sklopov, prinaša brezkompromisen, okolju prijazen in dinamičen SUV paket. Moč in zmogljivost združuje z zmožnostjo vožnje na elektriko brez emisij, ki lahko pokrije večino vsakodnevnih potovanj od doma do službe ali prevozov za vsakodnevne nakupovalne potrebe.
PHEV različico poganjajo 1,6-litrski T-GDI motor, elektromotor s trajnim magnetom z močjo 66,9 kW in litij-ionski polimerni baterijski sklop z zmogljivostjo 13,8 kWh. Kombinacija pogonskih sklopov nudi skupno 195 kW (265 KM), pri čemer je 132 kW (180 KM) iz motorja z notranjim izgorevanjem. Novost sta tudi Kiin najnovejši zelo učinkoviti in zmogljivi hibridni zaganjalnik (HSG) in hibridna krmilna enota (HPCU). HSG pomaga pri izboljšanju učinkovitosti ter zmanjšanju hrupa in vibracij, deloma
zahvaljujoč visokotehnološkemu trajnemu magnetu. HPCU dosega izboljšane zmogljivosti, večjo učinkovitost in zmanjšanje celotnega hrupa, kljub temu, da je enota po prostornini manjša v primerjavi s prejšnjim sistemom.
Postavitev baterijskega sklopa pri modelu Sportage PHEV je skrbno urejena, da se prepreči zmanjšanje potniškega in prtljažnega prostora. Zaradi tega je baterija postavljena na sredino med dvema osema pod karoserijo SUV-ja, kar zagotavlja uravnoteženo porazdelitev teže in prinaša kabino, ki je praktična, udobna in vsestranska. Najsodobnejši baterijski sklop ima visokotehnološko enoto za upravljanje baterij, ki nenehno spremlja stanje baterije, vključno z dejavniki, kot so tok, napetost,
izolacija in diagnoza napak. Paket ima tudi napredno enoto za nadzor celic, ki meri in spremlja napetost in temperaturo celice. Polnjenje Sportaga PHEV je predvideno z močjo 7,2 kW, kar mu daje visoko gostoto moči 1,53 kW/ℓ in 95-odstotno učinkovitost. PHEV Sportage je opremljen z naprednim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.
Evropska premiera Kiinega prvega namensko električnega vozila, inovativnega EV6
Pionirski križanec EV6 je namensko baterijsko električno vozilo, nastalo v skladu z novo Kiino oblikovalsko filozofijo Združenih kontrastov in hkrati prvo vozilo, izdelano na Kiini novi E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform).
EV6, ki ga poganja izključno električna energija, nudi velik doseg (2 različici) in ničelne emisije. To je Kiino prvo električno vozilo, ki je na voljo z dvokolesnim (2WD) ali štirikolesnim (4WD) pogonom. EV6 v 2WD različici z zmogljivostjo 77,4 kWh lahko z enim polnjenjem prevozi do 528 kilometrov v WLTP* kombiniranem načinu. Z največjim navorom 605 Nm, razpoložljivem pri AWD različici, lahko EV6 od 0 do 100 km/h pospeši v zgolj 5,2 sekunde.
Vse različice EV6 imajo možnost polnjenja z napetostjo 800 in 400 voltov, ki ne potrebuje dodatnih komponent ali adapterjev. Novi Kia EV6 je zahvaljujoč naprednemu 800-voltnemu hitremu načinu polnjenja zmožen napolniti baterijo z 10 % na 80 % v zgolj 18 minutah. Za avanture na prostem je EV6 dobil funkcijo V2L (vehicle-to-load), ki zahvaljujoč integrirani polnilni krmilni enoti (ICCU) omogoča do 3,6 kW polnilne moči iz baterije vozila prek enostavnega pretvornika, ki zunanji polnilni
priključek spremeni v električno vtičnico.
Za brezskrbnost voznikov EV6 skrbi oprema, kot je npr. najnovejši skupek naprednih asistenčnih sistemov ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ki med drugim vključuje novo generacijo asistenčnega sistema za vožnjo na avtocesti HDA (Highway Driving Assist) z asistenco pri menjavi pasu, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (Blind Spot View Monitor), sistem za preprečevanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), ki vključuje funkcijo zavijanja v križišču in prečkanje križišča,
ter novo tehnologijo inteligentnih žarometov.
Zelo udobni in sproščujoči sedeži, dva 12,3-palčna ukrivljena zaslona, multimodalna upravljalska stikala, največja prostornost v razredu in impresivni odlagalni prostori poskrbijo za vse potrebe. E-GMP platforma omogoča ravno dno, kar ustvari zelo udobno notranjost kabine, ki vključuje zajeten prostor za noge v prvi (1.078 mm) in drugi vrsti sedežev (990 mm). Temu je potrebno dodati praktičnost in funkcionalnost družini prijaznega prtljažnika (520 litrov, VDA). Daljinsko odklepanje in
zaklepanje vozila s samodejnim potegom vratne kljuke iz karoserije, različni vozni načini, ki izboljšujejo vožnjo in vodljivost ter projicirni zaslon z razširjeno resničnostjo in ergonomičnim oblikovanjem zagotavljajo izkušnjo, ki voznika vedno postavlja na prvo mesto.
Vozila Kia na Odeonsplatzu na ogled do 12. septembra
Obiskovalci salona IAA Mobility si bodo lahko Kiin razstavni prostor na Odeonsplatzu ogledali do 12. septembra, kjer bodo lahko s pomočjo virtualne resničnosti (VR) temeljito preizkusili EV6 ter seveda pobliže spoznali novi Sportage PHEV in novi EV6.
* Opomba glede dosega: Doseg je izmerjen v skladu s standardiziranim postopkom merjenja EU (WLTP). Maksimalni doseg do 528 kilometrov EV6 lahko doseže z baterijskim sklopom z zmogljivostjo 77,4 kWh, pogonom na zadnji kolesni par in 19-palčnimi platišči. Na realni doseg lahko vplivajo posameznikov način vožnje in ostali dejavniki, kot so npr. hitrost, zunanja temperatura, topografija in uporaba električnih naprav/enot, in ga lahko zmanjšajo. Za doseganje največje hitrosti polnjenja je
potrebno uporabiti 800-voltni priključek za električna vozila z močjo najmanj 250 kW električne energije. Na dejansko hitrost polnjenja in čas polnjenja lahko vplivata temperatura baterije in zunanje vremenske razmere.