Povsem električni model nudi še več moči, dosega in tehnologij

Novi e-Soul, del Kiine bogate ponudbe hibridnih, priključno hibridnih in električnih vozil, je zdaj na voljo s srednjim ali dolgim dosegom z enim polnjenjem. Novi Kia e-Soul v razred oblikovnih križancev prinaša dolg doseg z enim polnjenjem in ničelne emisije. Tretja generacija Kiinega pionirja med predstavniki oblikovnih križancev – e-Soul je globalno tretji najbolje prodajani električni avto – je postala bolj prepoznavna, dinamična in inovativna kot kdajkoli prej.

Ikoničen in prepoznaven dizajn
Medtem ko je e-Soul obdržal ikoničen dizajn in igriv značaj svojega predhodnika, zdaj ponuja možnost izbire dosega. Nova generacija baterijskega sklopa pri novem e-Soulu je do 30 % bolj energijsko učinkovita kot pri najbolje prodajanem električnem vozilu v Evropi.

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, je povedal: “Od samega nastanka je bil Soul za Kio pravi pionir. Pred desetletjem je sooblikoval razred oblikovnih križancev, ko smo predstavili Soul EV, je postal prvi popolnoma električni križanec. Novi e-Soul ponovno prednjači, saj smo v Evropi serijsko ponudili dve različici dosega – brez opcije izbire motorja z notranjim izgorevanjem. Trg se je v zadnjih letih občutno spremenil, tako da smo v letu 2018 – zadnjem letu odhajajočega modela
– v Evropi prodali več električnih Soulov kot bencinskih in dizelskih skupaj. Kia je danes prepoznana kot globalni igralec kar zadeva električna vozila, s čedalje večjo ponudbo blagih hibridov, priključnih hibridov in električnih vozil. Prodaja hibridnih, priključno hibridnih in popolnoma električnih vozil se je z 58.029 vozil, prodanih v letu 2018, povečala na 66.386 vozil (+14 %) v letu 2019.”

7-letna garancija, ki zajema tudi baterije
Kia e-Soul ohranja vse adute iz prejšnjih generacij in še vedno ponuja veliko za svoj denar – prostorno notranjost za vseh pet potnikov, veliko prtljažnega prostora in vsestransko uporabnost. Tako kot vsi modeli Kia tudi novi e-Soul nudi najdaljšo garancijo v Evropi: nepremagljivo 7-letno garancijo (do 150.000 km), ki zajema tudi elektromotor in baterijski sklop.

Osvežitev ikone – prepoznaven, škatlast dizajn
Svež, funky in prepoznaven novi e-Soul nadaljuje z ikoničnim dizajnom in igrivim značajem prve in druge generacije Soula. Z na novo oblikovanimi linijami, ostrimi podrobnostmi in svetilnimi elementi pa je novi e-Soul še bolj futurističen in mladosten. Prav vsak karoserijski del e-Soula je nov, a zaradi svojih oglatih korenin še vedno v hipu prepoznaven. Njegov dizajn urbanega križanca je nadgrajen z ostrimi polnimi LED žarometi, nameščenimi na zgornji ‘obrvi’, ki se raztegne čez prednji del
1.800 milimetrov širokega avta. Prednji in zadnji odbijač ter panel namesto motorne maske mu dajejo gladek, aerodinamičen videz. Polnilna vtičnica je nameščena na plošči na panelu pod žarometi. Rebraste LED meglenke, nameščene na odbijaču, so zamenjale okrogle, ki jih je imel predhodnik.

Gledano z boka e-Soulova škatlasta silhueta ostaja jasna, a s subtilnimi prilagoditvami novim dimenzijam, medtem ko nekateri detajli zagotavljajo bolj samozavestno pojavnost. Z dolžino 4.195 mm je novi e-Soul 55 milimetrov daljši od predhodnika – medosna razdalja je z natanko 2.600 mm daljša za 30 mm, prednji previs pa je zdaj 15 mm daljši. Ta učinek je vizualno izboljšan z na novo oblikovanim zadnjim stebričkom z obliko oken. Okno se zmanjšuje proti zadku, z zadnjim stebričkom v obliki
plavuti, ki je nadomestil oster kot zadnjih oken. S podaljškom proti zadku, na katerem je tudi črni mat napis Soul, se zadek vizualno poveže z daljšim prednjim delom. Kia e-Soul prinaša ekskluzivna 5-kraka 17-palčna aluminijasta platišča.

Od zadaj še naprej ostaja značilni ‘otok’ na prtljažnih vratih. Ta plošča, obkrožena s sijočo črno barvo, je zaradi modernega videza novega modela po novem še bolj zaobljena in je postavljena nad zadnji odbijač. Otok je obkrožen z novimi LED zadnjimi lučmi, ki z ostrimi linijami prispevajo z boljši aerodinamičnosti. Novi e-Soul je na voljo v sedmih barvah in sedmih dvobarvnih kombinacijah, ob tem pa ima tudi možnost izbire barve strehe in ohišja stranskih ogledal. Kupci v Evropi si bodo lahko
dodatno omislili še opcijski SUV paket, ki popestri oblikovanje e-Soula z drznejšimi blatniki in stranskimi pragovi ter okrasno zaščito nad prednjim blatnikom.

Z glasbo navdahnjena visokotehnološka notranjost
Od samega nastanka je bilo pri Soulu veliko pozornosti namenjene glasbi. V tretji generaciji tega modela bo to še vedno ena njegovih glavnih značajskih lastnosti. Pri novem modelu so oblikovalci in razvijalci ‘še povišali glasnost’ na področju vizualizacije zvoka. Notranjost e-Soula je zaključena z oblikami in vzorci, ki so jih navdihnili zvoki in ki pričarajo polno čutno izkušnjo. Novi Soul ohrani prepoznavne visokotonske zvočnike na armaturni plošči, ki so že pri prejšnji generaciji
utelešali posrečeno kombinacijo trendovskega dizajna in izjemne funkcionalnosti.

Kabina e-Soula, ki je živahna tako navzven kot navznoter, je na voljo v različnih eno- ali dvobarvnih kombinacijah, z možnostjo izbire tekstilnega oblazinjenja ali takšnega iz  sintetičnega ali pravega usnja. Barvni paketi in paketi opreme med drugim ponujajo enobarvno črno ali dvobarvno sivo oblazinjenje (svetlo in temno sivo) z bisernim vratnim oblazinjenjem. Notranjost je prav tako na voljo s črno ali sivo tkanino, kombinacijo tkanine in sintetičnega usnja, ali z oblazinjenjem iz
pravega usnja, s svetlo sivimi kontrastnimi šivi in vratnimi oblogami v kovinski barvi. Izvedenke s črno tkanino so na voljo tudi z opcijskim zelenim ali zlatim paketom, z zelenimi ali zlatimi kontrastnimi šivi na vratih. Rdeči paket je možen v kombinaciji s črno usnjeno notranjostjo, s športnimi rdečimi šivi in rdečimi vratnimi oblogami.

Kabina je lahko opremljena z opcijsko ambientalno osvetlitvijo (Sound Mood Lighting), ki subtilno osvetljuje notranje vratne obloge. Sistem vsebuje edinstveno 3D površino na zgornji oblogi vrat. Sound Mood Lighting sistem utripa v ritmu predvajane glasbe, na voljo je 8 barv in 6 načinov osvetlitve kabine. Avto potnikom ponuja tudi brezžično polnjenje mobilnikov v predalu na armaturni plošči, gretje in hlajenje prednjih sedežev ter vrhunski avdio sistem Harman Kardon. Na voljo je tudi
projicirni zaslon (Head-Up Display), ki na majhni stekleni površini za volanom nevsiljivo prikazuje pomembne potovalne informacije – npr. navigacijska navodila »ovinek za ovinkom« in podatke o trenutni hitrosti vozila.

Pogoni in rekuperacija energije – na voljo dva električna pogona (do 452 km)
Novi Kia e-Soul je v Evropi na voljo le kot električno vozilo, z dvema različnima dosegoma zgolj na elektriko ter ničelnimi emisijami, ki zadovoljujeta različne potrebe in finančne zmožnosti kupcev. Voznikom sta na voljo baterijska sklopa z različnima dosegoma – daljšim (64 kWh) in standardnim (39,2 kWh). Ne glede na izbiro dosega bo e-Soul še naprej tih kot njegov predhodnik Soul EV, hkrati pa nudi precej daljši doseg. Zmogljivosti so prav tako izboljšane, saj elektromotor ponuja 395 Nm
navora, kar je 39 % bolje kot pri predhodniku (285 Nm).

Nadalje Kiina nova generacija litij-ionskega polimernega baterijskega sklopa nudi večjo energijsko zmogljivost kot jo ima večina ostalih električnih vozil, ne glede na ceno. Celična energijska gostota 250 Wh / kg, ki je dosežena z novo kemično sestavo celic, omogoča celicam shranjevanje 25 % več energije pri enaki velikosti kot 200 Wh / kg baterijski sklop pri starem modelu Soul EV. To Kii omogoča, da ohrani karseda majhno velikost in težo baterije, obenem pa predstavlja velik korak naprej
pri voznem dosegu z enim polnjenjem v primerjavi s predhodnikom in ostalimi električnimi vozili na trgu.

Doseg z enim polnjenjem do 452 km – kar za 25 % večja energijska gostota
Baterijski sklop z daljšim dosegom (64 kWh) deluje skupaj z elektromotorjem z močjo 150 kW (204 KM), ki je kar 84 % zmogljivejši kot pri starem modelu Soul EV (81,4 kW / 110 KM). Kia e-Soul z daljšim dosegom (64 kWh) lahko z enim polnjenjem prevozi do 452 kilometrov (WLTP kombinirani cikel), s porabo energije le 157 Wh / km, kar je kar 24 % bolj učinkovito kot pri trenutno najbolje prodajanem električnem vozilu v Evropi. Pri WLTP urbanem ciklu je poraba e-Soula le 109 Wh / km. Z največjim
navorom 395 Nm, ki je na voljo od mirovanja, e-Soul dolgega dosega pospeši od 0 do 100 km/h v zgolj v 7,9 sekunde.

Več moči in boljši pospeški z novimi elektromotorji – do 25 % bolj učinkovito v primerjavi z najbolje prodajanim električnim vozilom v Evropi
Standardni baterijski sklop (39,2 kWh) nudi elektromotor z močjo 100 kW (136 KM). Njegov največji navor znaša 395 Nm, kar pomeni, da je 23 % močnejši kot pri Soulu EV, občutno izboljšana učinkovitost baterij pa omogoča doseg do 276 kilometrov z enim polnjenjem. Energijska učinkovitost je ocenjena na 156 Wh / km (WLTP komb.), kar je 25 % bolj učinkovito kot pri trenutno najbolje prodajanem električnem vozilu v Evropi – to je eno najbolj energijsko učinkovitih električnih vozil na svetu.

Serijsko enosmerno (DC) hitro polnjenje – najbolj razširjen način hitrega polnjenja
Kombinirani sistem polnjenja CCS (Combined Charging System) z enosmernim (DC) hitrim polnjenjem je serijski pri obeh različicah in omogoča krajša polnjenja. Oba baterijska sklopa se lahko napolnita z 20 % na 80 % zmogljivosti v 42 minutah v primeru hitrega polnjenja (DC) z zmogljivostjo 100 kW. Kia e-Soul je z namenom doseganja maksimalnega dosega opremljen z različinimi tehnologijami za rekuperacijo energije. To je npr. Kiin sistem toplotne črpalke, ki izkorišča odvečno toploto iz hladilnega
sistema vozila. Tu je tudi Kiin inovativni sistem individualnega prezračevanja in klimatske naprave, ki izklopi delovanje klimatske naprave pri vseh sedežih razen pri vozniškem – za razliko od drugih sistemov, ki zgolj preusmerijo zrak na odprte prezračevalne šobe.

Kia e-Soul že v standardni opremi nudi Kiin inovativni regenerativni zavorni sistem, ki ga upravljamo z ročicami za volanom. Sistem voznikom omogoča možnost upočasnjevanja vozila in rekuperacijo kinetične energije z namenom doseganja maksimalnega dosega in učinkovitosti. Vozniki lahko izbirajo med petimi načini regenerativnega zaviranja (brez, 1 do 3 ali način ‘single pedal’), odvisno od stopnje rekuperacije energije, ki si jo izberejo za zavore. Vozni način ‘single pedal’ vozilu tudi omogoča
shranjevanje maksimalne količine energije, ki nastane pri zaviranju, in celo nežno ustavljanje brez uporabe zavorne stopalke. Pametni regenerativni zavorni sistem lahko tudi samodejno prilagaja stopnjo zaviranja, če zazna upočasnjevanje vozila spredaj, kar ustvari bolj uglajeno vožnjo – zlasti na zelo strmi cesti. Zaslon Smart Eco Pedal Guide, ki se nahaja na inštrumentni plošči, lahko vozniku prikazuje porabo baterije v realnem času glede na uporabo stopalke za plin.

Novi sistem telematike UVO CONNECT (‘povezljivo vozilo’)
Napredni sistemi povečujejo varnost, izboljšujejo vozniško izkušnjo ter zagotavljajo enostavno uporabo in lastništvo vozila. Poleg tega je novi model prvi iz Kie, ki v Evropi  ponuja  inovativni telematski sistem UVO CONNECT. UVO CONNECT je narejen, da voznikom po svetu s povezovanjem zagotavlja pomembne informacije (s pomočjo zaslona na dotik in pametnih telefonov) in tako vožnjo popelje v digitalno dobo. Nova tehnologija je bila razvija v skladu z najnovejšo evropsko zakonodajo na
področju varstva osebnih podatkov (GDPR) ter zagotavlja najvišjo mero varovanja zasebnosti.

UVO prinaša sistem Kia Live, ki ga omogoča na 10,25-palčnem TFT LCD širokem zaslonu na sredini armaturne plošče. Sistem uporablja lastno SIM kartico za pridobivanje in osveževanje podatkov med vožnjo, kot so npr. prometne ifnormacije v živo, vremenska napoved, pomembni kraji (POI) ter podrobnosti o morebitnih parkirnih mestih na ulicah in izven njih – vključno s ceno, lokacijo in razpoložljivostjo parkiranja. Bistveno je, da UVO sistem voznikom kaže tudi lokacije polnilnih mest,
razpoložljivost polnjenja ter ustreznost priključka. Drugi element sistema UVO je aplikacija UVO App, narejena za delovanje na pametnih telefonih Android in Apple. Aplikacija uporabnikom nudi brezskrbnost, saj zagotavlja diagnostične podatke o vozilu in poteh, ki jih je opravilo.

Aplikacija prav tako omogoča aktiviranje različnih funkcij na daljavo. Odvisno od trga lahko uporabniki na daljavo aktivirajo klimatsko napravo (ogrevanje in hlajenje vozila brez prižiganja motorja) ter pošiljanje ciljnega naslova vozilu pred začetkom potovanja. Aplikacija uporabnikom omogoča preverjanje stanja napolnjenosti baterije na daljavo ter ustavitev ali nadaljevanje polnjenja, kar lastnikom omogoča izkoriščanje cenejšega električnega toka ponoči ob polnjenju doma. Aplikacija nudi
tudi preverjanje lokacije vozila, poročila o uporabi vozila in diagnostična obvestila. Poleg e-Soula bodo tehnologijo UVO CONNECT v bližnji prihodnosti dobili tudi ostali modeli Kia, ki bodo naprodaj v Evropi.

Navigacijski sistem z 10,25-palčnim zaslonom na dotik prinaša Bluetooth povezljivost več naprav, kar potnikom omogoča povezljivost dveh mobilnikov hkrati ter delovanje platform Apple CarPlay in Android Auto. Napredna funkcionalnost deljivega zaslona nudi uporabnikom hkratno upravljanje ali spremljanje različnih funkcij vozila ter prilagajanje zaslona različnim funkcijam. To ponuja vozniku, da ima celovit zaslon (npr. navigacijo  ali informacije o stanju baterije) ali hkratni prikaz
različnih elementov na zaslonu. To pomeni, da voznik lahko spremlja navodila navigacije ali delovanje baterije, medtem ko ostali potniki izbirajo priljubljene pesmi ali gledajo vremensko napoved. Infotainment sistem nudi tudi nastavitve polnjenja vozila in ambientalne osvetlitve Sound Mood Lighting. Širok zaslon na sredini armaturne plošče dopolnjujejo 7,0-palčni TFT-LCD Supervision merilniki, ki vozniku prikazujejo bistvene informacije o vožnji.

Vožnja, vodljivost, hrup in vibracije
Nizko težišče z neodvisnim vzmetenjem za stabilno vožnjo in vodljivost. Novi e-Soul je prva generacija Soula z neodvisnim vzmetenjem z več vodili. To je nadomestilo torzijsko zadnjo os, ki sta jo imeli prva in druga generacija modela, s tem pa je zdaj vozilo bolj zabavno, odzivno in nudi udobnejšo vožnjo. Vzmetenje je nastavljeno, da zagotavlja veliko stabilnost in izjemno vodljivost ter nevtralizira majhne vibracije pri visokih hitrostih na slabih površinah.

Shranjevanje baterijskega sklopa omogoča nizko težišče vozila v primerjavi z večino vozil z motorji na notranje izgorevanje. Raven baterijski sklop se nahaja pod kabino, kar e-Soulu nudi težišče, podobno tistemu, ki ga imajo limuzine in kombilimuzine. Skupaj z nekoliko širšim videzom kot pri predhodniku e-Soul jamči maksimalno stabilnost in užitek v vožnji na ovinkastih cestah, z minimalnim nagibanjem karoserije v ovinkih. Namestitev baterijskega sklopa pod kabino pomeni, da je glavnina teže
pogona med osema, kar omogoča relativno enakomerno razporeditev teže. To pomaga pri preprečevanju podkrmarjenja in omogoča linearno in predvidljivo upravljanje vozila.

Poleg tega e-Soulov sistem izbire načina vožnje (Drive Mode Select) ponuja voznikom prilagoditev vozila njihovemu želenemu slogu ali razmeram na cesti. Vozniki lahko izbirajo  med štirimi načini – ‘Normal’, ‘Eco’, ‘Eco+’ in ‘Sport’. Dva Eco načina sta nastavljena tako, da z nekaterimi ukrepi varčevanja z energijo maksimalno podaljšata doseg vozila, medtem ko športni način poveča odzivnost volana in elektromotorja z namenom doseganja karseda dinamičnega občutka med vožnjo. Način Normal
nudi nekakšno ravnotežje med varčnostjo in dinamičnostjo. Novi e-Soul prinaša malce hitrejše volansko razmerje v primerjavi s predhodnikom (zdaj 60 mm/rev volanskega obroča, prej 55 mm/rev) Ta sprememba zelo izboljša okretnost vozila in omogoča bolj angažiran volan.

Zavore e-Soula – prednje s premerom 305 mm, zadnje 300 mm – zagotavljajo dosledno, linearno upočasnitev in popolno ustavljanje. Poleg tega njihov regenerativni zavorni sistem  jamči intuitivno pomoč pri upočasnjevanju, hkrati pa ob tem shranjena kinetična energija polni baterijo. Novi e-Soul prinaša večja (zdaj 17-palčna) aluminijasta platišča v primerjavi s 16-palčnimi pri predhodniku, nanje pa so nameščene pnevmatike z merami 215/55 R17 in z manjšim kotalnim uporom. V primeru predrtja
pnevmatike je tu komplet za krpanje.

Novi e-Soul je zahvaljujoč električnemu pogonu prefinjen in tih pri nižjih hitrostih. Zmanjšanje hrupa vetra zagotavlja aerodinamični pokrov podvozja, z novim aluminijskim ohišjem baterijskega sklopa, ki zmanjša upor in piš vetra pod karoserijo. V primerjavi s predhodnikom so razvojniki uporabili več materiala za zadušitev, in sicer pod kabinskim dnom vozila, pri zadnjih stebričkih in okrog blatnikov. Hrup s ceste je zmanjšan zaradi trdnejšega volanskega zgloba, uporabe protivibracijskih
blazinic na kabinskih tleh in oblaganjem blatnikov z novimi izolacijskimi materiali Thinsulate.

Varnost
Na voljo bogat nabor naprednih aktivnih varnostnih sistemov. Kopica sistemov za pasivno in aktivno varnost potnikom v e-Soulu zagotavlja maksimalno varnost na vsakem potovanju. Kiin napredni asistenčni sistem ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pomaga pri zmanjševanju nenehne nevarnosti in stresa med vožnjo.

Tehnologije, ki so na voljo pri e-Soulu, so sledeče: sistem za preprečevanje naleta (FCA), opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BCW) in pomoč pri izogibanju vozilom v mrtvem kotu (Blind-spot Collision-avoid Assist-Rear – BCA-R), radarski tempomat (SCC) s funkcijo ustavi/spelji, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA), opozarjanje na nezbranost voznika (DAW) in samodejno zasenčenje žarometov (HBA). Kiina tehnologija druge stopnje avtonomnih vozil – sistem za sledenje voznemu pasu
(Lane Follow Assist – LFA), nadzira pospeševanje, zaviranje in položaj volana glede na vozila spredaj. V razponu od 0 do 160 km/h sistem LFA uporablja kamero  in radarska tipala za ohranjanje varne razdalje do vozila spredaj, hkrati pa spremlja črte pasu, da e-Soul ostane na sredini pasu. Poleg tega e-Soul nudi še pomoč pri vzvratni vožnji (RVM) s parkirno asistenco in pri vzvratni vožnji opozarja na prečni promet in ovire (RCCA).

Na področju pasivne varnosti e-Soul nudi šest varnostnih zračnih blazin ter veliko elektronskih varnostnih sistemov, kot je npr. Kiin pomožni stabilnostni sistem (VSM), ki je del serijske opreme in nadzira oprijem ter stabilnost vozila. Karoserija e-Soula je narejena iz mešanice jekla in aluminija, ki zagotavlja maksimalno vzvojno togost, obenem pa ohrani nizko težo vozila. Zaradi večjega deleža naprednega jekla z visoko trdnostjo in več deli iz žigosanega jekla v primerjavi s predhodnikom
ter z novimi aluminijskimi bočnimi ojačitvami zdaj bolj toga karoserija e-Soula zmanjša vibracije s ceste in poveča varnost potnikov v primeru trka.

Proizvodnja v Južni Koreji, prodaja tudi v Sloveniji
Novega e-Soula proizvajajo v Kiini tovarni v kraju Gwangju v Južni Koreji. Vozilo, ki je naprodaj le na izbranih trgih po Evropi, med katerimi je odslej tudi Slovenija, serijsko nudi Kiino legendarno 7-letno garancijo (do 150.000 km), ki velja za celotno vozilo in baterije.

Podobne objave