Še več prostornosti, povezljivosti in emocionalnosti
Boljša, prostornejša, varnejša, bolj povezana in bolj emocionalna kot prej: Škoda je s četrto generacijo svoje prodajne uspešnice Octavia dosegla nove dimenzije. Nova Octavia je daljša in širša kot njena predhodnica, ima večji prtljažnik, Škodin novi oblikovalski slog pa poskrbi, da deluje še bolj emocionalna. Nov koncept notranjosti nadpovprečno prostornost in izjemno funkcionalnost povezuje z visokokakovostnimi materiali in domiselnimi rešitvami. Inovativna povezljivost in novi asistenčni
sistemi povzdigujejo udobje in varnost Škodinega ikoničnega modela na še višji nivo.
Predsednik uprave družbe Škoda Auto Bernhard Maier je poudaril: “Za znamko Škoda je Octavia izjemnega pomena, zato smo avtomobil razvili popolnoma na novo. Rezultat je najboljša Octavia vseh časov – še prostornejša, bolj praktična in varnejša kot doslej. Ravno ob njenem 60. rojstnem dnevu z novo generacijo stopamo velik korak naprej. V preteklih šestih desetletjih je Octavia prispevala k izjemno pozitivnemu razvoju podjetja in znamke. Prepričan sem, da bo tudi nova generacija prispevala svoj
delež k ohranjanju tega pozitivnega razvoja.”
Četrta generacija od premiere sodobne Octavie leta 1996 bo še naprej nadgrajevala svoj položaj kot srce znamke in volumenski model. Z več kot sedmimi milijoni izdelanih vozil je Octavia nasploh najbolje prodajani Škodin model, ki je tako v svoji domovini na Češkem kot tudi na številnih drugih trgih po vsem svetu že veliko let prava institucija. Razlogi za to so očitni: sodoben dizajn in tehnologije, učinkovitost, praktična uporabnost, visoka kakovost in nenazadnje izjemna prostornost z
odličnim razmerjem med ceno in vrednostjo.
Večja in privlačnejša
Nova Octavia se je še povečala, najnovejša razvojna stopnja Škodinega oblikovalskega sloga in nova proporcionalna razmerja pa poskrbijo, da je še bolj emocionalna in dinamična kot njena uspešna predhodnica. Z dolžino 4.689 milimetrov se je Octavia podaljšala za 19 milimetrov, različica Combi pa je zrasla za 22 milimetrov; v širino sedaj meri 15 milimetrov več. Prostornina največjega prtljažnika v razredu je pri različici Combi narasla za 30 litrov na 640 litrov.
Pri limuzini prostornina prtljažnika znaša 600 litrov, kar je 10 litrov več kot prej. Novi spodnji del sprednjega odbijača in ostro začrtani, nižji novi žarometi s serijsko LED-tehnologijo za zasenčene, dolge in dnevne luči poskrbijo za optične poudarke. Tudi zadnje in zavorne luči ter zadnje meglenke so opremljene z LED-tehnologijo. Novo zasnovane, ploske strešne letve poudarjajo dolgo silhueto Octavie Combi, limuzinska različica pa z njimi deluje kot kupe. Za mogočno podobo
poskrbijo aluminijasta platišča v velikosti do 19 palcev, ki so na voljo za vse izvedbe. Novost
predstavljajo barve lakov v odtenkih kristalno črna, lavino modra in titanovo modra, opcijsko je na voljo paket Dynamik, poleg tega so v ponudbi kromirane okenske obrobe in eloksirane strešne letve.
Nova zasnova notranjosti in armaturna plošča z različnimi nivoji
V novo zasnovani notranjosti Octavia poleg še večje prostornosti ponuja nov volan z dvema krakoma, ki je po želji lahko ogrevan. Pri večfunkcijski različici je z njim z novimi upravljalnimi tipkami in vrtljivimi gumbi mogoče izvesti 14 različnih funkcij. Nov koncept zajema tudi armaturno ploščo, ki je sedaj modularno oblikovana v več ravninah in vključuje velik, prosto stoječ osrednji zaslon, sredinska konzola pa se ponaša z elegantno in prečiščeno zasnovo. Kromirani elementi krasijo
sredinsko konzolo ter nove vratne obloge in kljuke. Za izrazito kakovosten vtis poskrbijo novi, mehki materiali. Nova LED-ambientna osvetlitev posredno osvetljuje sprednja vrata, armaturno ploščo in prostor za noge. Izbirati je mogoče med 30 barvami iz RGB-spektra. Voznik lahko za armaturno ploščo in sprednja vrata določi drugo barvo osvetlitve kot za prostor za noge. Izbrati je mogoče usklajene koncepte osvetlitve.
Prvič s projicirnim zaslonom in hrbtu zelo prijaznimi ergonomskimi sedeži
Nova Octavia je prvo vozilo znamke Škoda, za katerega so po želji na voljo hrbtu zelo prijazni ergonomski sedeži, ki med drugim vključujejo električno masažno funkcijo. Pri najbolj izpopolnjeni različici so tudi prezračevani in imajo certifikat nemškega združenja za zdrav hrbet. Premiero v Škodi ima tudi opcijski projicirni zaslon, ki najpomembnejše informacije, kot so hitrost, navigacijski napotki, prepoznani prometni znaki ali aktivirani asistenčni sistemi, prikazuje neposredno na
vetrobranskem steklu, ki je po želji lahko ogrevano. Prvič je v Octavii na voljo triconska klimatska naprava Climatronic. Z opcijskim sistemom za dostop do vozila brez uporabe ključa (KESSY) je vozilo sedaj mogoče odpreti pri vseh štirih vratih. Vse različice so opremljene z električnim pomikom vseh stekel in elektromehansko parkirno zavoro. Po novem je Škoda Octavia opremljena tudi z zvočno izolativnimi stranskimi stekli spredaj, s katerimi je vdor zunanjega hrupa odslej še manjši.
Menjalnik DSG s tehnologijo shift-by-wire in opcijski celostni matrični LED-žarometi
Nova Octavia kot prva Škoda uporablja tehnologijo shift-by-wire za upravljanje menjalnika DSG, ki voznikovo izbiro vozne stopnje v menjalnik prenese elektronsko. Izbirno ročico menjalnika DSG je na sredinski konzoli nadomestil nov upravljalni modul z majhno prevesno tipko za izbiro voznih programov in tipko za parkirni način. Po želji je mogoče naročiti inovativne celostne matrične LED-žaromete, ki omogočajo, da so dolge luči vedno vključene, ne da bi slepile nasproti vozeče
voznike. Poleg tega so na voljo zadnje luči s celostno LED-tehnologijo z osvetljenimi kristalastimi elementi, dinamičnimi smerniki in animirano funkcijo Coming/Leaving Home.
Prvič pri Škodi so uporabljeni novi varnostni sistemi, kot so asistenca za ovire, asistenca za zavijanje levo, opozorilo ob izstopanju in opozarjanje na lokalne nevarnosti. Novost v Octavii predstavljajo sistem za prikaz okolice Area View, sistem Side Assist in prediktivni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje, ki skupaj z izboljšanim sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljivo asistenco za ohranjanje smeri, asistenco za zastoje in sistemom Emergency Assist sestavljajo
obširno asistenco Travel Assist. Sistem pri tem tudi z zaznavanjem rok preverja, ali se voznik redno dotika volana. Potnike v primeru trčenja varuje do devet varnostnih blazin, med njimi voznikova varnostna blazina za kolena in stranski varnostni blazini zadaj.
Novi alternativni pogoni in učinkoviti motorji
Pogonski sistemi četrte generacije Octavie so tako varčni, okolju prijazni in alternativni kot še nikoli doslej. Prvič sta na voljo Octavia iV s priključnohibridnim pogonom in Octavia RS iV (gl. stran 18). V Octavii iV bencinski motor 1.4 TSI in elektromotor razvijeta sistemsko moč 150 kW (204 KM), pri RS iV pa 180 kW (245 KM). Litij-ionska visokonapetostna baterija ima kapaciteto 37 Ah in energijsko vrednost 13 kWh ter omogoča električni doseg do
60 kilometrov (po kriterijih WLTP)*. Optimizirani bencinski motorji so deloma opremljeni z novo blago hibridno tehnologijo, dizelski agregati pa prihajajo iz nove generacije EVO in v ozračje izpuščajo do 80 odstotkov manj dušikovih oksidov. Razpon moči široke palete pogonskih agregatov se giblje od 81 kW (110 KM) do 150 kW (204 KM). Octavia G-TEC s pogonom na zemeljski plin (CNG) s 17,7 kilograma zemeljskega plina omogoča doseg do 523 kilometrov v
okolju prijaznem in učinkovitem načinu CNG.
Bencinska motorja 1.0 TSI in 1.5 TSI nove generacije EVO sta v kombinaciji z menjalnikom DSG kot različici e-TEC opremljena z blago hibridno tehnologijo. Z 48-voltnim jermenskim zagonskim alternatorjem in 48-voltno litij-ionsko baterijo so omogočeni regeneracija zavorne energije, podpora motorju z notranjim zgorevanjem z električno funkcijo ‘boost’ in ‘jadranje’ s popolnoma izključenim motorjem.
Pri dizelskih motorjih 2.0 TDI EVO je pri naknadni obdelavi izpušnih plinov uporabljen novi postopek ‘twin dosing’, pri katerem se aditiv AdBlue® načrtno vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorja. Po želji je na voljo prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC) z izbiro voznega profila Driving Mode Select, ki za posamezne parametre, kot so vzmetenje, blaženje, krmiljenje ali prestavna karakteristika menjalnika DSG, prvič tudi znotraj različnih voznih režimov z uporabo drsnikov omogoča
individualno prilagajanje glede na posameznikove želje.
Najnovejši infotainment sistemi in izpopolnjena virtualna armaturna plošča
Za Octavio so na voljo štirje infotainment sistemi najnovejše generacije modularne infotainment platforme z diagonalo zaslona od 8,25 do 10 palcev. Deloma jih je prek Škodine digitalne asistentke Laure mogoče upravljati z gestami ali glasovnimi ukazi. Najzmogljivejši sistem Columbus lahko navigacijske zemljevide sedaj prvič prikazuje v drugačni povečavi kot izboljšana in uporabniku še bolj prijazna virtualna armaturna plošča z 10,25-palčnim zaslonom. To novo funkcijo je mogoče
nastaviti z inovativnim drsnikom na dotik pod zaslonom, ki služi tudi uravnavanju glasnosti.
Z integrirano eSIM-kartico je Octavia vedno povezana s spletom in lahko vedno dostopa do najnovejših spletnih storitev iz ponudbe Škoda Connect. Mednje med drugim sodijo sistem za klic v sili eCall, ki je v EU obvezen, obširen oddaljen dostop do vozila in spletno podprte aplikacije za infotainment. Za polnjenje ali povezovanje medijskih naprav in USB-ključev sta v sredinski konzoli na voljo dva USB-priključka tipa C. Še tri USB-priključke, od katerih je eden opcijsko nameščen na stropni
konzoli nad vzvratnim ogledalom, je mogoče uporabljati za polnjenje mobilnih naprav. Pametne telefone je poleg tega mogoče polniti indukcijsko prek opcijskega predala za telefon. Popoln zvok pa omogočata akustično optimizirana notranjost in novi opcijski zvočni sistem Canton.
Inovativne ‘simply clever’ rešitve
V paleti ‘simply clever’ rešitev, značilnih za znamko, novost predstavlja komfortna odprtina za dolivanje, ki pri dizelskih vozilih omogoča dolivanje aditiva AdBlue® tudi z ročkami za točenje v tovorna vozila. Premierno se pri znamki Škoda predstavljata tudi dva žepa za pametne telefone na hrbtni strani naslonjal sprednjih sedežev. Prvič je po želji tudi v Octavii Combi na voljo paket
elementov za spanje za zadnjo sedežno klop, nova mehanska senčna roloja za zadnji stranski stekli pa poskrbita za izboljšano zaščito pred soncem. Za Octavio Combi bo na voljo prtljažni rolo z avtomatskim odpenjanjem, limuzina pa bo opremljena z večfunkcijskim žepom pod prekrivalom prtljažnika. Novost predstavlja predal v sprednjih vratih z dežnikom ali metlico za čiščenje snega. Prvič pri Octavii pa je na voljo tudi integriran lij v pokrovu posode za tekočino za tekočino za čiščenje stekel.
* Podatki so predhodne vrednosti; pridržujemo si pravico do sprememb.